Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

ÄR DET DAGS???

Av newmama - 31 mars 2010 13:01

Jaaa...... mycket har hänt.

Min mamma kom från england för att hjälpa till barnet.Maken och jag var nervör och städade som tokigt för att ha huset i ordning.Så mycket stress.Alla vet hur morsor kan vara.Dem ska kolla att allt är snyggt och städat.Nåja vi hade sparat ihop pengar för att köpa det som behövdes till barnet och hemmet.Maken och jag har precis flyttat till en ny stad så vi hade inte så mycket möbler.Hon kom i fredags och när vi kom hem visade hon hos kläderna som hon har köpt ill våran pojke.Oh herrregud tillräckligt för att räcka till 4 barn.och de var så söta.Jag har kläder som  räcker i ett helt år.Herregud jag behöver inte tänka på kläder i ett helt år.Och "medinciner" är det bästa sättet att beskriva vad hon hade med sig.Det var till kolik,när han får tänder,om han får gaser i magen m.m.det var så fint.Det var så många fina kläder och filtar,lakan.Allt var jättefint.Jag ska ta bilder när jag får min sån.


Vi har gått runt och planerat vad vi behöver. En byrå alla kläder en del tak lampor som vi inte hade,micro som gick sönder en tid tillbaka.Gardinstångar så vi kunde hänga upp gardiner.I förrigår åkte vi och köpte allt. Vi förvarnade maken om att vi skulle shoppa hela dan eftersom han kan vara ganska gnällig när det går åt mer än 3 timmar.Nåja han nickade och sade att han var införstådd på det hela.Hur fel hade han inte.efter 4 timmar blev han på dåligt humör som en liten pojke som inte orkade mer.DEt var både pinsamt och jobbigt men jag hade betonat för mamma hur han kunde vara som vi kom hem,bar upp allting och väntade poå en dag så vi kunde fixa allt.


Mamma och jag gick på stan för det var en del vi varr tvungen att fixa och maken fick stanna hemma och packa upp allt för att sätta upp det.Vi var intge i stan så länge.När vi kom hem hade min make packat upp vagnen som vi hade beställt och hämtat dagen före. Den var jättefin men han hade vänt liggdelen fel.Hur tänkte han egentligen? Så gulligt men lätt fixat.Hur som helst fikade vi när vi kom hem,fixade resten och strök kläderna till barnet och packade ner dem i byrån.Gjorde i ordning barnvagnen och packade lite mer i sjukhusväskan. nu är allting klart så det är bara att vänta.


Jag har knappt slappnat av och längtar efter en lugn stund.Lycka till med det så länge mamma är här alltid finns det nåt att göra.Vi har städat och nu ska vi ner på stan och fixa det sista sen kan ajg förhoppningsvis slappna.Och nu nämnde hon att vi måste tvätta fönstren.


OCh det är idag som beräknad förlossningsdag.Och han vill inte komma ut än.Hoppas att han inte tar 2 veckor.  HERREGUD!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av newmama - 31 augusti 2010 23:19

Medans vi for till sjukhuset skrek jag som en gris. Tänk att du åker i liten ambulans och skriker för full hals.Igen folk kan tro att jag har blivit mördad.I alla fall var vi på väg till sjukhuset och det kändes som om det tog minst en hel timme men ...

Av newmama - 31 augusti 2010 09:57

När vi hade kommit hem från läkaren så vilade åt vi lunch och sedan vilade jag på eftermiddan. Vid 16 bestämde jag och mamma att att gå in på stan  och köpa några glödlampor och mat.Det tar ungerfär 20 min in till centrum och på väg dit började jag f...

Av newmama - 30 augusti 2010 19:10

Dåsa Jag hade bokat in en tid för igångsättning. Äntligen skulle föda mitt barn. Vi vaknade tidigt,tog med övernattningsväska och kaffe somm maken hade bryggt för att hålla honom och mamma vaken under förlossningen.Vi tog bussen härifrån halv ...

Av newmama - 30 augusti 2010 19:01

Hej svejs. Ja det var en tid sen jag bloggade.Det har varit flera månader sen jag var här. I början hade jag inte tid men sen dess har jag glömt  mitt lösenoord. Jag ska försöka berätta allt som har hänt sen sist.så ha tåla mod och jag hoppas a...

Av newmama - 13 april 2010 18:29

Nu har jag gett upp om att vänta.Jag har hoppat,skuttat,sprungit,Gjort allt möjligt och barnet har inte kommit.Nu har jag bokat tid för igångsättning så om jag inte har fått värkar innan tors så ska det sättas igång äntligen.   Nej,jag ser inte e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards