Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av newmama - 30 augusti 2010 19:10

Dåsa

Jag hade bokat in en tid för igångsättning. Äntligen skulle föda mitt barn.


Vi vaknade tidigt,tog med övernattningsväska och kaffe somm maken hade bryggt för att hålla honom och mamma vaken under förlossningen.Vi tog bussen härifrån halv nio och skulle byta till en annan och vara framme halv tio. När vi var framme ska skulle jag undersökas innan jag skulle igångsättas.Först mätte dem mina "värkar" för magen drogs ihop men det var inte så mycket.största siffran var 62.

Sedan undersöktes av läkaren.Han försökte skämta medd oss för få oss och slappna av medans han undersökte mig. Medan han undersökte hur bredd livmoderhalsen sa han att han tyckte att det var lättare att undersöka aafrikanska kvinnor för att vi var så avslappnade.Jag har undersökts av kvinnliga barnmorskor och dem har sagt att jag har varit spänd.Vilket jag naturligtvis alltid är.Men när han sa så tyckte jag att han gick för långt. I alla fall så var jag 2-3 cm bredd och han tyckte att vi kunde vänta 2 dagar till (tills på lördag) han gjorde nåt


Vad besvikna vi var.Vi var hemma innan 12 och maken och jag var deppiga för vi tänkte att barnet skulle aldrig komma utan igångsättning.


Gissa om vi hade fel!!!

Av newmama - 30 augusti 2010 19:01

Hej svejs.

Ja det var en tid sen jag bloggade.Det har varit flera månader sen jag var här.

I början hade jag inte tid men sen dess har jag glömt  mitt lösenoord.

Jag ska försöka berätta allt som har hänt sen sist.så ha tåla mod och jag hoppas att ni njuter av alla upptåg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards